juste.. kraschen !

haha glömde berätta vad som hände på skolmästerskapen den 2 maj ;) vi "tävlade" mot 3:orna på åby och jag skulle hoppa 80 cm med Anaiis (som jag ridit och hoppat MÅNGA gånger förut) jag trodde att det skulle gå ganskadåligt den dagen för jag var inte alls taggad eller så.. :/

hade jag rätt eller hade jag rätt om jag säger redan nu att det slutade med en lätt hjärnskakning och en spricka i näsan ? ;)

kom aldrig ens in på banan ... *fail*
vid framhoppningen så red jag och hoppade krysset och räcket men det kändes helt konstigt , hon var trippig och stel och kändes inte som den vanliga Anaiis som jag tycker om att hoppa så mycket.. hon hoppade konstigt på räcket och sen när jag skulle hoppa oxern så stannar hon och sen kommer jag igen och skulle puscha på henne lite mer för att hon skulle komma över.. hon hoppar.. typ ångrar sig eller nåt och sätter ner benen (tror jag) .. jag flyger och faceplantar i backen och hon går omkull :/ jag fick inte så ont .. just då iaf , det kom senare :p hade lite skrapsår på näsan och liiite huvudvärk.. kan bäst beskriva det som när man varit ute en hel dag i solen och bränt sig på kinderna och har lite solsting :p så kändes det.
Anaiis blev lite stel och fick skrittas av och sen gå upp till stallet, jag fick gå och sätta mig och dricka vatten :p jag mådde mycket bra med tanke på vilken krasch det var! mina vänner trodde att jag hade dött och nu när jag tänker efter så hade jag ju kunnat knäcka nacken!! :s

Anaiis visade sig sen vara halt och jag fick SUPER dåligt samvete för det kändes som om allt var mitt fel :( men det var det ju inte .. det var ingens fel, det bara blev så..

jag satt upp i sadeln 4 dagar senare trots doktorns råd att vänta en vecka (a) och det var en hopplektion då.. märkte att jag hade blivit hopprädd, mest på oxrarna och då var det jättelåga hineer och jag hade en häst som hoppar allt! men jag hoppade allt och det tog mig knappt en månad att "bota" min rädsla! nu hoppar jag utan att vara rädd :) visserligen så har jag väl inte hoppat så högt än utan att vara rädd men 60-70 hoppar jag iaf :pp

haha 2 hopplektioner som jag hade ungefär precis efter kraschen så grät jag typ hela lektionerna för att jag var så besviken på mig själv :p

tur att det typ är över för jag älskaar att hoppa ! <3


från avslutningen i 1:an , då hoppade jag Anaiis också :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0